Tehnica B.H.A.G - Cum sa îţi stabileşti obiectivele?

B.H.A.G. – Obiective mari, păroase, îndrăznețe este un cadru de stabilire a obiectivelor care implică stabilirea de obiective ambițioase, ambițioase și provocatoare, care extind limitele a ceea ce este posibil în prezent. Acronimul înseamnă „Obiective mari, păroase și îndrăznețe”. 

In Engleza =  Big, Hairy, Audacious Goals.


Etape de implementare a tehnicii BHAG:

Identificați obiectivul: Dezvoltați un obiectiv clar, specific și măsurabil, care este ambițios și provocator.

Elaborați un plan: creați un plan pentru atingerea obiectivului care include pași, termene și resurse specifice.

Comunicați obiectivul: împărtășiți obiectivul cu angajații, părțile interesate și alti parteneri cheie pentru a obține sprijin și acceptare.


Monitorizați progresul: urmăriți în mod regulat progresul către obiectiv și faceți ajustări după cum este necesar.

Sărbătorește succesele: recunoașteți și sărbătoriți realizările de-a lungul drumului pentru a menține echipa motivată și implicată.


Exemplu practic de afaceri al metodei BHAG:

Scopul BHAG al unei companii ar putea fi să devină furnizorul principal al unui anumit produs sau serviciu în industria lor în următorii cinci ani. Acest obiectiv ar cere companiei să creeze noi produse sau servicii, să se extindă pe noi piețe și să investească în marketing și publicitate.


Întrebări utile pentru fiecare pas din Metoda BHAG:

Identificați scopul:

Care este scopul?

Cum este ambițios și provocator?

Elaborați un plan:

Ce pași veți face pentru a atinge obiectivul?

De ce resurse ai nevoie?

Comunicați obiectivul:

Cine trebuie să știe despre obiectiv?

Cum o vei comunica?

Monitorizarea progresului:

Cum vei urmări progresul către obiectiv?

Cum veți face ajustările după cum este necesar?

Sărbătorește succesele:

Cum vei recunoaște și să sărbători realizările?

Cine va fi responsabil pentru asta?


Exemplu de aplicație de dezvoltare personală:

BHAG-ul unei persoane ar putea fi să alerge un maraton în mai puțin de 4 ore în următorul an. Acest obiectiv ar cere persoanei să creeze un plan de antrenament, să-și mărească distanța și viteza de alergare și să facă schimbări în stilul de viață. De exemplu sa isi faca o dietă sănătoasă.


Originile tehnicii BHAG:

Conceptul de BHAG a fost introdus pentru prima dată de James Collins și Jerry Porras în cartea lor din 1994 „Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies”. 

Principul de baza al metodei BHAG este de a stabili un obiectiv atât de ambițios, încât sa fie nevoie de o întindere semnificativă pentru a-l atinge.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche