Metoda S.M.E.A.C pentru Luare Decizii si Setare Obiective

SMEAC este un acronim care înseamnă Situație, Misiune, Execuție, Administrație și Comunicații.

Este o tehnica de planificare și organizare utilizat în mediile militare, gestionare situatii de urgenta, și in mediul de afaceri. Este folosita pentru luarea deciziilor si stabilirea obiectivelor in mod clar și eficient.

In Engleza SMEAC inseamna: Situation, Mission, Execution, Administration, and Communications.

Situație:


Acest pas implică evaluarea stării actuale a situației, înțelegerea contextului și strângerea de informații pentru a informa luarea deciziilor.

Care este situația actuală?
De ce informații avem nevoie pentru a lua decide?
Cine sunt părțile interesate si/sau implicate?

Misiune:

Acest pas implică stabilirea rezultatului sau scopului dorit, definirea scopului și obiectivelor.


Care este scopul final?
Care sunt obiectivele și scopul?
Cine va fi responsabil pentru atingerea scopului?


Execuție:

Acest pas implică determinarea planului de acțiune, inclusiv a metodelor, procedurilor și resurselor necesare pentru atingerea scopului.



Ce pași sunt necesari pentru atingerea scopului?
Ce resurse sunt necesare pentru a susține planul de execuție?
Cine va fi responsabil pentru executarea fiecărui pas?

Administrare:


Acest pas presupune organizarea suportului administrativ și logistic necesar atingerii scopului.


Ce suport administrativ este necesar?
Ce suport logistic este necesar?
Cine va fi responsabil pentru furnizarea de suport administrativ și logistic?


Comunicații:


 Acest pas implică stabilirea unor canale de comunicare clare și eficiente, atât pe plan intern, cât și extern, pentru a se asigura că toată lumea este informată și pe aceeași pagină.


Ce canale de comunicare sunt necesare?
Cine va fi responsabil pentru comunicarea progresului și a actualizărilor?
Ce protocoale de comunicare ar trebui să existe?


Exemplu practic de aplicare pentru metoda SMEAC 

Planificare și executare  campanie de marketing. 

De exemplu, în pasul „Situație”, echipa va evalua piața actuală și va identifica publicul țintă potențial. 

În pasul „Misiune”, echipa va defini scopul și obiectivele campaniei.

 În pasul „Execuție”, echipa va determina pașii și resursele specifice necesare pentru a executa campania, cum ar fi crearea unui plan de marketing, proiectarea graficelor și alegerea unui mix media. 

În pasul „Administrare”, echipa va planifica și organiza bugetul, calendarul și personalul necesar pentru a susține campania. 

Și în pasul „Comunicare”, echipa va stabili canale de comunicare clare pentru a se asigura că toată lumea este informată și pe aceeași pagină pe tot parcursul procesului.

Trimiteți un comentariu

Mai nouă Mai veche