Metoda NLP Setare Obiective Cum sa definim Rezultatele si Succesul

Doresti sa ai succes si sa obții rezultate excelente în afaceri, relatii, viața personală?

Daca da, sa te rog sa tii cont de urmatoarele principii cand iti formulezi obiectivele!

Urmatoarele sugestii pentru stabilirea și atingerea obiectivelor sunt inspirate din NLP (programare neuro-lingvistică). Modelul se bazează pe ideea că stabilirea unor obiective bine formulate este esențială pentru atingerea lor. 

Aceasta tehnica de stabilire obiective poate fi folosita si in Consiliere sau Coaching, Management, Pelatia dintre Profesor Elev sau Parinte Copil.


  • Defineste obiectivul sau scopul în termeni pozitivi. Acest principiu îi încurajează pe oameni să se concentreze pe ceea ce doresc să obțină, mai degrabă decât pe ceea ce nu își doresc. Aceasta înseamnă descrierea obiectivului într-un mod clar, specific și pozitiv.


  • Specificați obiectivul în Termeni Senzoriali. Baza pe simturi. Acest principiu îi încurajează pe oameni să-și folosească toate simțurile atunci când își descriu scopul. Acest lucru poate ajuta la formularea obiectivului mai viu și mai real. De asemenea, poate ajuta la implicarea mai multor simturi, a creierului și a sistemului nervos în procesul de atingere a obiectivului.


  • Specificați obiectivul într-un mod pe care îl considerați convingător si atragator. Acest principiu îi încurajează pe oameni să își facă obiectivul ceva pe care îl consideră cu adevărat convingător. Ceva care îi motivează cu adevărat să lucreze spre atingerea rezultatului.


  • Efectuați o verificare de control a calității asupra obiectivului dvs. pentru a vă asigura că este potivit pentru dvs. în toate domeniile vieții dvs. Acest principiu îi încurajează pe oameni să ia în considerare modul în care scopul lor se va potrivi în viața lor și să se asigure că este adecvat și realizabil în toate domeniile vieții lor. Cel putin in domeniile cele mai importante din viata lor.


  • Autoinițiat și controlat de tine. Acest principiu îi încurajează pe indivizi să se asigure că scopul lor este ceva pe care ei îl pot iniția și întreține sau controla singuri, mai degrabă decât ceva care se bazează pe sau depinde de alți oameni.


  • Segmentare si Etapizare. Acest principiu te încurajează sa ai o viziune de ansamblu asupra obiectivului tau. Sunt unele rezultate pe care le poti atinge cu o singura actiune sau intr-o singura etapa. Pe de alta parte sunt si obiective mai ample care necesita o etapizare adecvata.


  • Defineste contextul scopului. Acest principiu îi încurajează pe indivizi să ia în considerare contextul în care scopul lor va fi atins,  unde, când, cu cine, cat de des, cat de mult, etc.


  • Defineste resursele necesare pentru atingerea obiectivului. Acest principiu îi încurajează pe indivizi să ia în considerare resursele de care vor avea nevoie pentru a-și atinge obiectivul. De exemplu: cunoștințele, abilitățile, bani, timp , sprijinul altor persoane.


  • Soluții la Probleme si Eșecuri. Principiul soluțiilor pentru eșecuri se referă la ideea că atunci când lucrați spre un obiectiv, este important să aveți un plan în vigoare pentru a aborda și depăși orice obstacole sau provocări care pot apărea. Aceasta include identificarea potențialelor eșecuri și dezvoltarea de strategii pentru abordarea lor în avans, precum și capacitatea de a fi rezistent și adaptabil în fața provocărilor neașteptate.



  • Procedura de proba. Acest principiu îi încurajează pe oameni să ia în considerare modul în care vor ști când și-au atins obiectivul și ce dovezi vor fi necesare pentru a demonstra că scopul a fost atins.


Întrebări pentru obiective si rezultate bine definite:



Afirmat pozitiv:


Care este scopul, obiectivul sau rezultatul pe care mi-l doresc ?

Cum se compară cu situația mea actuală?

Cum (alttfel) îmi pot declara obiectivul într-un mod pozitiv?

Spre ce mă îndrept?

Unde vreau sa ajung?

Ce vreau sa obtin?

 

Bazat pe simturi:


Cum îmi voi experimenta scopul prin simțurile mele (vizual, auditiv, kinestezic)?

Ce voi vedea, auzi sau simi cand mi-am atins scopul?

Cum îmi pot implica toate simțurile în procesul de stabilire a obiectivelor?


Convingator:

Este convingător obiectivul meu ?

Mă simt atras de acest obiectiv, tinta sau rezultat?

Cum pot face din obiectivul meu o reprezentare convingătoare, atragatoare in viitorul meu?

Control de calitate:

Este scopul meu potrivit pentru toate aspectele vieții mele?

Ce voi câștiga și/sau voi pierde prin atingerea scopului meu?

Este obiectivul meu realizabil și îmi respectă sănătatea și relațiile?

Se opune vreo parte din mine realizării acestui obiectiv?

Auto-inițiat și întreținut:

Este scopul meu ceva pe care îl pot iniția și menține singur?

Este sub controlul meu sau atingerea lui depinde de alte persoane, circumstante?

Cum mă pot asigura că obiectivul meu reflectă lucruri pe care le pot controla si influenta direct?


Segmentat:


Care sunt primii / ultimii pasi sau actiuni pt a-mi atinge scopul?

Mi-am împărțit obiectivul în bucăți ușor de gestionat

In cate segmente sau etape ar fi bine sa organizez atingerea acestui scop?


Contextualizat:

Unde, când, cum și cu cine îmi voi atinge scopul?

Cum îmi pot ajusta obiectivul pentru a mă asigura că este potrivit și ecologic?

Resurse:

De ce resurse am nevoie pentru a-mi atinge obiectivul?

Cine va trebui să devin?

Cine altcineva a atins acest obiectiv? 

Ce resurse am acum care ma ajuta la atingerea rezultatelor dorite?

Ce mă împiedică să mă îndrept spre ea și să-l ating acum?

Soluții la probleme si eșecuri:

Cu ce potențiale obstacole sau provocări m-as putea confrunta în atingerea acestui obiectiv?

Cum pot atenua sau preveni apariția acestor provocări?

Ce resurse (de exemplu, sisteme de sprijin, cunoștințe, abilități) am la dispoziție pentru a mă ajuta să depășesc obstacolele?

Cum pot rămâne motivat și concentrat atunci când mă confrunt cu eșecuri?

Care este planul meu pentru a aborda și depăși orice provocări care pot apărea?

Cum pot învăța din eventualele eșecuri care apar și să folosesc aceste cunoștințe pentru a-mi îmbunătăți strategiile de atingere a obiectivelor în viitor?

Cum îmi pot adapta și ajusta obiectivul sau planul pentru a se potrivi mai bine nevoilor și resurselor mele atunci când mă confrunt cu eșecuri?


Procedura de proba:


Cum voi afla când scopul meu a fost realizat?

Care vor fi dovezile că mi-am atins starea dorită?

Ce ar trebui sa vad, sa aud sau sa simt pentru ca sa decid ca mi-am atins scopurile?

Cum definesc succesul?

1 Comentarii

Mai nouă Mai veche